znikający prąd w akumulatorze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojti
    Ambiente
    • 2005
    • 102

    znikający prąd w akumulatorze

    Oj


    Wrocilem wlasnie, z tym ogniskiem to prawie prawie macie racje :wink:


    Musze przyznac ze ZDIk i MPK mnie dzis nie rozpieszczalo. Ide spac, jutro ciezki dzien dla mlodego florysty - walentynki !
  • goldens
    Ambiente
    • 2005
    • 103

    #2
    znikający prąd w akumulatorze

    Panie i Panie

    Może ktoś się orientuje co się dzieje, jeśli jednego dnia odbieram auto od lakiernika , stało u niego 3 dni podszedlem i odpalil od pierwszego razu, zadnych objawow , nic nawet sie nie przyksztusil, po czym rano wsiadam do auta i nawet rozrusznik raz nie przekreci, co sie dzieje????

    co sie dzieje co sie dzieje

    Z wyrazami szacunku

    Kris
    Goldens vel Kris o poranku

    Komentarz


    • #3
      1. padł akumulator....

      2. masz jakieś zwarcie w instalcaji i rozładowuje ono akumulatorek...

      Komentarz

      • -Piotr-
        L&K
        S_OCP Member
        • 2006
        • 1018
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #4
        Nie wiem jakiej naprawy dokonywał lakiernik. Czy przy okazji naprawy nie grzebał nic przy instalacji elektrycznej. Sam akumulator na chwilę obecną może być jedynie niedoładowany. Auto było w naprawie, przez pewien czas, były np. otwarte drzwi gdzie spowodowało to świecenie lampki wewnątrz kabiny. Baterie mają to do siebie, że jeśli ich pojemność nie jest w danym momencie pełna, to po krótkim odpoczynku się regeneruje. Dlatego w monencie odbioru samochodu zapalił bez problemu. Nie wiesz również ile razy danego Octavia była odpalana w celu jej przykładowo przestawienia itp. Na początek podłącz prostownik i doładuj porządnie akumulator. Jeśli za pewien czas znowu zaczną sie problemy być może akumulator jest sam sobie odbiornikiem. Jednym słowem ma zwarcie. Taki warinant przyjmuję jeśli warsztat nie pokręcił nic w instalacji oraz to, że przed naprawą nie miałeś żadnych podobnych objawów tj. ilość pracujących odbiorników przy wyłaczonym zapłonie pod kontrolą .
        O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
        KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
        O III czarna liftback - reaktywacja

        Komentarz

        • hsurim
          Elegance
          • 2006
          • 788
          • Kia
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

          #5
          goldens, sprawdź jeszcze, czy daje sie ładować akumulator.
          Jeśli nie, to masz go do wymiany.
          Jeśli daje sie ładować, to wówczas najlepiej wpiąć sie amperomierzem szeregowo w obwód z akumulatorem (wcześniej pozamykaj wszystkie drzwi, powyłączaj żarówki i ... nie włączaj czasami rozrusznika :P ) aby zmierzyć pobierany prąd. Wówczas będziesz wiedział czy masz ewentualnie czegoś szukać w instalacji.
          powodzenia.
          Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

          Komentarz

          • -Piotr-
            L&K
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1018
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #6
            Proponuję jeszcze sprawdzić stan klem na akumulatorze.
            O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
            KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
            O III czarna liftback - reaktywacja

            Komentarz

            • maciek
              Ambiente
              • 2005
              • 172

              #7
              goldens zrób tak jak radzi hsurim, zdejmij kleme z aku, wepnij w układ miernik i sprawdź ile prądu pobiera instalacja. Jeśli wartość ta będzie większa niż jedna, dwie dziesiąte ampera, któreś urządzenie robi zwarcie. Jeśli pobór prądu będzie bliski zeru, podłącz aku i zmierz napięcie ładowania na włączonym silniku (powinno być z zakresu 13,8 - 14,3 V) Jeśli i tu jest wszystko wporządku, to najprawdopodobniej akumulator uległ awarii i rozładowuje sam. Właśnie dziś mnie to spotkało w aucie - aku robił zwarcie w jednej z cel i po kilkunastu godzinach postoju nie mogłem uruchomin autka (na szczęście nie octy 8) )

              Napisz co i jak.
              Pozdrawiam!!
              OCTAVIA '01

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez maciek
                Właśnie dziś mnie to spotkało w aucie - aku robił zwarcie w jednej z cel i po kilkunastu godzinach postoju nie mogłem uruchomin autka
                To jest najczęstrza przyczyna problemów z akumulatorami, kiedy nagle "gubią" energię.

                Komentarz

                • eR_
                  Rider
                  • 2005
                  • 411

                  #9
                  no i jak stary jest ten akumulator, jak ma 4,5 lat to juz sie konczyc moze :idea:
                  Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                  Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                  Komentarz

                  • aciu
                    Rider
                    • 2005
                    • 685

                    #10
                    Zamieszczone przez -Piotr-
                    Proponuję jeszcze sprawdzić stan klem na akumulatorze
                    lubi sie tam zrobić szaro biały nalot, wystarczy papierkiem ściernym potrzeć kleme i bolce akku. Jeśli dysponujesz voltomierzem, sprawdż jakie jest napięcie na klemach z wyłączoną stacyjką i przy włączeniu rozrusznika. Przed czyszczeniem porównaj pomiary zrobione na klemach i na bolcach akku. Jak będzie różnica to zabieramy się do czyszczenia, jeżeli nie to min. 8 godz. ładujemy akku. Jak to nie pomoże to niestety nowy akku.

                    Komentarz

                    • hsurim
                      Elegance
                      • 2006
                      • 788
                      • Kia
                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez aciu
                      Zamieszczone przez -Piotr-
                      Proponuję jeszcze sprawdzić stan klem na akumulatorze
                      lubi sie tam zrobić szaro biały nalot, wystarczy papierkiem ściernym potrzeć kleme i bolce akku. (...)
                      Raczej przestrzegam (odradzam) przed przecieraniem papierkiem ściernym.
                      Najlepiej to jest oskrobać np. nożem - w razie konieczności oczywiście a następnie zatłuścić cienko wazelinką techniczną aby nie ulegało procesowi utleniania (śniedzenia).
                      Zamieszczone przez maciek
                      (...) Jeśli wartość ta będzie większa niż jedna, dwie dziesiąte ampera, któreś urządzenie robi zwarcie. (...)
                      Nawet i ta 1/10 ampera to sporo. W stanie spoczynku komputer z alarmem i diodą świecącą włącznie zapewne nie pobiera wiecej niż z 50 mA
                      Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                      Komentarz

                      • rezon
                        RS
                        • 2006
                        • 1894
                        • Volvo
                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez goldens
                        odbieram auto od lakiernika
                        Oprócz wszystkich powyższych przyczyn możesz mieć jeszcze jedną lakiernik albo któryś z jego pomocników mógł mieć słaby akumulator, a teraz ma taki dobry jak twój przed wizytą u lakiernika.
                        Zamieszczone przez hsurim
                        przed przecieraniem papierkiem ściernym
                        a to dlaczego papier pow. 150 robi znacznie mniej szkód niż nóż a też czyści. Natomiast popieram działanie
                        Zamieszczone przez hsurim
                        zatłuścić cienko wazelinką techniczną
                        [ Dodano: Sob 11 Lis, 06 13:13 ]
                        Zamieszczone przez eR_
                        jak stary jest ten akumulator, jak ma 4,5 lat
                        to benzyna, więc może jeździć (nie musi) znacznie dłużej. Ja sprzedałem O1 z 7 letnim akumulatorem i nigdy nie miałem z nim problemów nawet w styczniu/lutym b.r. jak przycisnęło parę dni do -27C.

                        Komentarz

                        • hsurim
                          Elegance
                          • 2006
                          • 788
                          • Kia
                          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez rezon
                          (...)
                          Zamieszczone przez hsurim
                          przed przecieraniem papierkiem ściernym
                          a to dlaczego papier pow. 150 robi znacznie mniej szkód niż nóż a też czyści.(...)
                          Odpowiadam:
                          - papier ścierny i to czym drobniejszy pozostawia - w tym przypadku na ołowiu, którego wspaniale sie trzyma - drobinki ścierające, czym pogarsza (zwiększa oporność) styk klemy z akumulatorem.
                          Szczególnie tego można było doświadczyć w instalacjach 6 V, kiedy po takim czyszczeniu (papierkiem) nie chciał zakręcić rozrusznik.
                          Tak więc przykład ten nie wyklucza także negatywnego wpływu na instalacje 12 V
                          Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                          Komentarz

                          • -Piotr-
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 1018
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            #14
                            Papier ścierny is brutal, ale w sytuacjach awaryjnych może być. Lepsze to niż skrobanie ołowiu nożem. Do takich spraw używam kupionej w sklepie z lakierami szmatki ściernej.
                            goldens, opisz oczko akumulatora informujące o stanie jego naładowania. Częste zmiany jego stanu moga wskazywać na wewnętrzne zwarcie bateri.
                            O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                            KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                            O III czarna liftback - reaktywacja

                            Komentarz

                            • goldens
                              Ambiente
                              • 2005
                              • 103

                              #15
                              odpliłem samochód na kable i pojechałem do znanego mi elektryka który zajmiję sie tylko alternatorami i rozrusznikami ponoć najlepszy we Włocławku, sprawdział prąd ładowania i według jego pomiaru wynosi on 12,9 i twierdzi że tak może być, jęsli chodzi o klemy są oczyszczone jak i bolce akumulatora, a finał jest taki panowie że dzisiaj kupiłem nowy akumulator i teraz będe wiedział czy to wina akku czy jakieś urządzenie robi zwarcie, aczkolwiek wczoraj elektyk badał napięcie na wyłączonym silniku po odpięci klemy i pobór był rzędu 0,07 , więc myślę że nic nie robi tego zwarcia. także powiem że póki co mam nowy aku i zobaczymy co będzie dalej.
                              Goldens vel Kris o poranku

                              Komentarz

                              • maciek
                                Ambiente
                                • 2005
                                • 172

                                #16
                                prąd ładowania masz 12.9 V??? :shock: IMHO o wiele za mały!!! Nie zdziw się jak za pare dni padnie ci nowy aku...
                                Chyba że mówisz o napięciu na akumulatorze, przy zgaszonym silniku, wtedy oki, zgadzam się, że jest dobrze. :roll:

                                pozdrawiam
                                OCTAVIA '01

                                Komentarz

                                • eR_
                                  Rider
                                  • 2005
                                  • 411

                                  #17
                                  goldens,
                                  Zamieszczone przez maciek
                                  prąd ładowania
                                  mieszacie jednostki. nie prad tylko napiecie :!:
                                  Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                  Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                  Komentarz

                                  • aciu
                                    Rider
                                    • 2005
                                    • 685

                                    #18
                                    Maciek [prąd ładowania masz 12.9 V??? :shock: IMHO o wiele za mały!!! ] popieram powinno być przy niepracującym silniku 12-12,8 V. Po uruchomieniu silnika na biegu jałowym w graniccach 13.5-14.5V, a przy gazowaniu nie więcej jak 14.5V A gdy zaczniemy załączać obciążenia ( światła, ogrzewanie tylniej szyby, wycieraczki) to może spaśc napięcie o 1V.

                                    A tak przy okazji może sie przyda:

                                    Komentarz

                                    • goldens
                                      Ambiente
                                      • 2005
                                      • 103

                                      #19
                                      tak tak masz rację podałem złą wartość ładowanie jest ponad 14, przepraszam za nieścisłość
                                      Goldens vel Kris o poranku

                                      Komentarz

                                      Pracuję...